Avtryck

För bara några år sedan kunde jag ligga en hel dag i min säng och bara sova och tänka. Jag kommer ihåg att min syster brukade reta mig för det och att det fanns någon kattmatsreklam där katten sa "Du tror att jag sover, men det gör jag inte. Jag filosoferar", som min pappa tyckte passade så bra in på mig.

Men jag kan inte göra så länge, jag blir rastlös, anser mig ha slösat bort en hel dag. Jag vill åtminstone göra någonting den dagen, så att jag vet att den fanns, att tid passerade. Att den inte slösades bort.

Precis när jag tänkte det kom jag också att tänka på en rad ur Shinedowns låt "The Crow and the Butterfly" som går ungefär; I painted your room at midnigt, so I'd know yesterday was over.

Jag vill liksom ha gjort någonting idag, lämna något sorts avtryck. Så att hela dagen inte blir fullständigt borslösad. Så att dagen inte försvinner utan att ha funnits.

Är det någon mer som känner såhär?

/Elizabeth

Kommentarer
Postat av: Maria

sv; Jo de var rätt så mysigt! Idag en likadan kväll bara äta tortillas istäleet för pizza. Filmen var rätt så bra,idag kolla på filmen "2012". Planer för ikväll?:)



kram!<3

2011-10-08 @ 14:26:39
URL: http://yourhero.blogg.se/
Postat av: Rebecka - en fotodagbok

sv: ja precis!

haha, med att blogga som en gud menar jag att försöka blogga jättebra! :D

hoppas din lördag blir kanon,kram!

2011-10-08 @ 15:53:57
URL: http://flickanheterrebeckaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0